torsdag 8 oktober 2009

Hemma igen

..efter en lååång eftermiddag! Hade ju fått 4.30 som min tid men som för det mesta på castingar så var allt försenat. Inspelningsteamet var amerikanskt och tyckte att det var roligt att jag var svensk då dom hade en svensk i filmteamet med samma efternamn som mej. Lite lustigt, mitt namn är ju inte sådär jättevanligt direkt.  O ja, höll nästan på att glömma! Vi slapp kyssas!! Att kramas vid en påhittad solnedgång räckte vilket jag var väldigt tacksam för. Telefonerna gick varma ute i baren där vi väntade, alla smsade o ringde sina pojkvänner, flickvänner o fruar då dom fick veta att dom kanske var tvugna att pussa en okänd. En del var tom nära att gå hem.. Jag tänkte att det är bäst o vänta o faktiskt se vad dom vill att vi ska göra innan jag börjar protestera.

Över två timmar senare var jag klar! Lika mycket som det var drygt att vänta är jag ju samtidigt glad över att vara en av dem sista som gick hem. Det brukar vara ett bra tecken :)

Beställde thai på vägen hem då jag var vrålhungrig. Och såklart blev det fel! Mina wokade grönsaker med biff blev... wokade grönsaker utan biff. Upptäckte inte felet förrän jag var hemma o funderade en kort stund om jag skulle ringa o gapa i telefonen, åka tillbaka ner på stan, gråta en skvätt eller bara äta o vara tyst. Det blev det sistnämnda. En burk tonfisk o lite keso åkte också på tallriken - endast grönsaker är för mycket kaninmat för min smak.

Nu rullar älskling in i garaget hör jag minsann!

Jag just nu!





2 kommentarer:

  1. Hej sötnos, va kul med din casting! Hur går det med jobb annars? Blir det något extrajobb över sommaren eller kanske något annat kul?
    Saknar dig här hemma, skulle vara så mysigt att ha dig rakt över gatan, kunna ringa närsom, ta en lång promis, fika eller ja bara hänga. Önskar så att du flyttar hem snart och helst till Sthlm då eftersom vi (jag och J) förmodligen flyttar dit inom en väldigt snar framtid. Nu börjar saker lösa sig här hemma och det är skönt.

    Snackis i telefonen snart?

    Pusssss

    SvaraRadera