tisdag 13 december 2011

När mamma är för slö...

får man ta saken i egna händer! Här borde jag haft en bild, men det fasnns det tyvärr inte tid för..

Iallafall så stod jag i köket och doppade mitt julgodis i choklad (japp ikväll igen, hade en hel sats kvar i kylen då blockchoklade tog slut igår) efter middagen, och L underhöll sej själv med sina bilar och traktorer utanför huset. Han fullkomligt äälskar att vara utomhus och kunna komma och gå (nåja snart så, det är fortfarande mest krypa som gäller) som han vill! På kvällarna när den starka solen äntligen gått ner är det dessutom perfekt temperatur ute och jag slipper oroa mej för att han ska bränna sin ljusa fina hy.

Hursom, jag sprang emellan chokladdoppandet i köket, L, tvättstugan och badrummet där jag tappade upp ett bad åt L. Plötsligt blir det sådär tyst, då man fattar direkt att något är på G. Och mycket riktigt, jag springer in i badrummet och där sitter min lille kille. I sitt bad. Med alla kläder på. Och såg hur nöjd ut som helst! Vattnet var nära på svart då han krypit omkring utomhus i säkert en trekvart... Haha jag kunde ju inte annat att skratta. Sen blev det att byta vatten, dra av kläderna, blöjan och tappa upp ett nytt RENT bad åt den lille busungen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar