tisdag 20 april 2010

Nej nej neeej

Min laptop var självklart inte klar imorse så var tvungen att åka ner till farmen utan dator!! Åh så typiskt.. killen som fixar den är lite hopplös tycker jag, han visste att vi skulle åka tidigt imorse o lovade att den skulle vara klar antingen IGÅR eftermiddag eller "first thing in the morning"! Men så imorse när vi ringde sa han att "ni är väl i QT tills femtiden".. Jag blir så sjukt irriterad på detta småstads-fenomen att folk inte bryr sej ett dugg om dom dyker upp i tid, hör av sej när dom ska eller har grejer klara i tid, just för att dom vet att dom kan då det inte finns några konkurrenter som helst inom 15 mils avstånd! Gaah jag får lust att ge dom en utskällning ibland om hur business ska skötas o vad kundservice är för nåt..

Okej om jag ska ta o lugna ner mej några hekton så har jag haft en riktigt bra dag bortsett från datorincidenten imorse. Släppte av C på farmen och åkte vidare in till Invercargill där jag spenderade över 4 timmar(!) strosandes omkring; hade tid att göra grejer som jag skjutit på i evigheter o inte vill göra när jag vet att nån väntar - tillexempel köpa behåar haha. Finns nog inget jag tycker är värre, o inte är det enklare nu när man inte vet vad man är för storlek längre o allt sitter annorlunda. Fick med mej 2 hem tillslut vilket är välkommet tillskott till den enda jag hittills gått med! Blev även 3 toppar även fast jag lovade mej själv att inte shoppa mer... ooops men dom var ju så billiga o snygga :)

Men det allra viktigaste jag köpte är en BARNVAGN! Jippie - äntligen är Mountain Buggyn beställd!! Var runt i två butiker o jämförde priser först, körde iväg o tänkte åka hem o tänka lite till på saken men så kom jag på att jag ju skulle testa om vagnen fick plats i bagageluckan på vår mindre bil. Det gjorde den precis o när jag väl var där så tänkte jag, nu eller aldrig!! Haha, nejdå kanske inte riktigt så men jag visste att jag inte skulle hitta den billigare nånstans. Kvittot slutade på 951 dollar vilket inte ens är 5000 kr, det är halva priset till vad det skulle kostat att köpa samma vagn i Sverige så jag känner att jag verkligen gjort ett kap :) I priset ingick en hel massa tillbehör så jag är såå nöjd. Spännade o se om det är en liten tjej eller kille som får nöjet att åka i den..

Halvtaskiga bilder från ett av alla provrum idag..


Nu börjar det synas en liten "bump"
19:e veckan startar idag, tänk - snart är jag halvvägs!

2 kommentarer:

  1. Gud vilken söt lite bump du har, det känns som om min är mycket större. Men det är den senaste veckan den har ploppat ut, från ingenstans känns det som. Jättemånga som har sagt det, att gud va det syns nu jämfört med för ngr dgr sen. Är iofs inne i v.20 nu så nu börjar nedräkningen, hehe, känns bra.

    Kul att du oxå har beställt vagn nu, va babyskyddet inkluderat i dom 5000 kr? Då är det verkligen ett kap, fast det är det ju ändå.

    Ska förmodligen ha lunchdate med Ninis imorn och förhoppningsvis en långpromis i stan, blir mys men du saknas ju såklart och busy Pat. Men i sommar så, då blir det qualitytime med våra magar i vädret.

    Skum kommentar det här blev, men du vet hur det är när man är gravid....snurrigt värre i huvudet.

    Saknar dig som alltid fina Emmisen, pussss

    SvaraRadera
  2. Hej finaste! Tror att bilderna inte är helt sanningsenliga, den ser större ut i verkligheten! Särskilt när byxorna åker av o jag slappnar av helt o hållet haha.

    Babyskyddet, e det samma som travelsystem här? Den grejen man flyttar mellan bilen o vagnen o man fäster bilbarnstolen på? Isåfall ja. Det enda jag inte köpte var bilbarnstol, allt annat fick jag med; regn/storm-skydd, solskydd, åkpåse, vändbart fleeceliggunderlag, fårullsliggunderlag samt en respåse för vagnen! Börjar nästan tro att det var FÖR billigt? Kanske har jag beställt en minatyrmodell som passar dockhus haha.

    Hoppas du o Nina får en mysig lunch tillsammans - önskar jag kunde va med! Men som du säger, det får vi ta igen i sommar :)

    Pussar o Kramar!

    SvaraRadera