torsdag 26 april 2012

8 timmars körning

...för en kvarts konsultation gjorde jag idag men det var det värt! Fick träffa en jättebra läkare som jag direkt fick förtroende för. Han sa att i mitt fall sätter han hellre in en "pin" istället för en platta i axeln. En pin är smalare och kommer inte synas genom huden så som en platta skulle göra på mej, dessutom tas pin:en (skruv/spik/nål vad det nu blir på svenska) ut efter 3 månader när nyckelbenet har vuxit ihop vilket jag tycker är bäst av allt. 

Visserligen betyder det två operationer, men den andra är betydligt enklare och kunde tillochmed utföras under endast lokalbedövning om jag vill det. Jag är supernöjd med det här beskedet! Nu är det bara att hoppas på att ACC (NZ svar på försäkringskassan) jobbar snabbt och godkänner mitt fall så att jag får komma in för operation om ett par veckor. Jag frågade faktiskt vad det skulle kosta att betala för operationen själv. Läkaren hade aldrig haft någon som varit tvungen att betala men han gissade på att det skulle gå på kring 10 000 dollar. Ojsan sa jag och svalde min fråga i samma andetag.. 


Här är jag i Cromwell på vägen hem där jag var tvungen att stanna och ta en bensträckare för att inte somna bakom ratten...


Den friska luften och några utfall och en kort sprint på 10 meter fick mej att vakna till! 



Lake Dunstan i Cromwell by night

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar