lördag 23 oktober 2010

Balans

Jag känner fortfarande att jag letar efter en balans när det gäller mitt nya liv som mamma. Tidigare när det gällde tillexempel träning så hade jag i stort sätt inställningen att en dag utan träning var en bortkastad dag, nu är knappast så fallet! Fokus ligger numera på en annan liten varelse än mej själv och mina behov. Är glad om jag ens hinner tänka träning, oftast är det bara just så långt jag kommer... Faktiskt skönt att ha släppt alla måsten och borden men nu vill jag försöka hitta tillbaka till en bra balans - för att kunna vara den bästa mamman jag kan behöver jag även avsätta korta stunder då och då och göra sånt som känns viktigt för mej.

Idag kände jag mej rätt låg, satt fortfarande i nattlinne med håret på ända vid lunch och funderade på om jag fått en månads försenad baby-blues. Som tur var kom hela familjen ut på en promenad och efter lite prat med min älskling och frisk luft var deppigheten som bortblåst! När vi kom hem körde jag lite lätta styrkeövningar på vardagsrumsgolvet, efteråt ammade jag L och fick en kaskadspya över mej, duschade och åt sen middag. Nu sover plutten äntligen så jag och C ska dricka te och mysa framför Idol!

1 kommentar:

  1. Balans är ju så viktigt när det gäller allt! Ibland får men de där bluesstunderna av ingenting (bebis eller ej, fast nu vet jag ingenting än om hur det är med bebis, men ändå....)- det sköna är då att aktivera sig och prata med någon man tycker om. Skönt att det vände för dig igår! Ha en härlig lördag!

    SvaraRadera