torsdag 25 november 2010

Handlingsförlamad

Åh det är så mycket jag borde ta tag i men jag kommer mej inte för med nånting. Känner mej så trött och vill bara att nån kommer och fixar allt åt mej. Har för mej att jag skrev nåt liknande dagarna innan jag skulle flyga till Sverige. Det är samma vemod varje gång över att packa ihop sitt liv ännu en gång.. Jag undrar just hur många gånger i mitt liv jag flyttat? Räknade just till tio gånger bara i Sverige, innan jag flyttade till Australien.

Sedan dess har det blivit ett oräkenligt antal flyttar till, säkert minst lika många till om inte fler. Inte undra på att jag får mild ångest varje gång jag måste packa en väska! Min dröm är ett hus i varje land så man bara kunde ta en carry on bag med sej och dra. Fast med en liten kommer det ju alltid bli mer än så, i många år till..

Nä om jag skulle ta tjuren vid hornen kanske och öppna min resväska ännu en gång. Det finns ju faktiskt väldigt mycket roligt som väntar på oss på andra sidan klotet, jag ska fokusera på det!


Jag just i denna stund. C:s business channel i bakgrunden..
Obligatorisk (tråk-)tv här hemma varje eftermiddag mellan 15-19

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar