onsdag 3 november 2010

Skakis

Vilken dag, så trött att jag knappt orkar blogga men några rader ska jag väl få till :) Blev en trip till Enköping idag för lite catch up med familjen men även massa praktiskt som behövde fixas inför hemresan. Blev besök på polisstationen för att få vidimerade kopior av våra pass, vidare till biblioteket för utskrift av ännu en bunt visum-formulär och sen slutligen en foto-atélje för att ta passfoton av Lewis för hans NZ citizenship.

Kan ju säga att det är i stort sett OMÖJLIGT att väcka vår sovande bebis (när man vill att han ska vakna that is)... Han slocknade lagom när vi klev in genom dörrarna och jag och mamma provade med allt från sång, till kill under armarna för att få plutten att vakna men inget funkade! Tillslut blev det ändå ett foto där Lewis försiktigt öppnar ögonlocken några millimetrar på grund av den starka fotoblixten, får se om NZ Immigration ens godkänner bilden? När jag drar kortet för att betala dom 200 kronorna det kostade slår han upp sina stora blåa ögon och är klarvaken!

Kunde inte annat än skratta..

PS. Rubriken syftar på dagens fysiska tillstånd - har varit alldeles skakis hela dan fram tills när jag äntligen fick i mej middag, tror att det beror på för lite sömn och en himla massa amning som bokstavligen suger all energi ur mej.. Imorgon blir en lugn dag hemma med ordentligt med mat och vila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar