torsdag 3 mars 2011

Back in the Country

 ..är vi nu efter några härliga dagar i stan! QT var extra mysigt denna gång då hela familjen var tillsammans.

L vaknade mycket piggare imorse men när vi skulle svida om från pyjamas till kläder så upptäckte vi röda utslag över hela hans ben och armar. Det var precis vad sjukvårdsupplysningen varnat att jag skulle hålla utkik för, iochmed att han nyligen haft feber. För att vara på den säkra sidan åkte vi in till QT Medical Centre där vi fick komma in och träffa en doktor som konstaterade att utslagen var av den godartade sorten, dvs dom vitnar under tryck. Dock kunde varken hon eller hennes kollega säga vad det var, dom trodde att det kunde ha och göra med virus/febern men sa att det även kunde vara en allergisk reaktion.
Precis innan vi skulle lämna stan blossade dom upp igen och blev illröda varpå jag ringde in och frågade vad vi borde göra men dom tyckte vi kunde avvakta och se, och det var väl lika bra för efter hans bad här nere på farmen ikväll så var dom så gott som borta förutom några små prickar! Jag undrar vad som kan ha orsakat utslagen?





Kan ju knappast vara pollenallergi iallafall. 
Gräs och åter gräs är ju det enda vi har här nere på farmen!

Nåt helt annat, hann med att cykla lite downhill idag innan vi packade ihop - nästa vecka kommer min alldeles egna DH cykel, just nu lånar jag C:s. Åh - längtar!! Hoppas på att få njuta av lite barnvakt nästa vecka i form av L:s farmor så jag och C kan cykla tillsammans, det blir så mycket roligare så. Helt okej att cykla själv ibland men jag pushar mej aldrig värst mycket då utan latjar liksom bara, svårt att förklara men jag har alltid varit likadan  - även när det gäller motoX. Jag behöver nån att jaga helt enkelt!

Nä om man skulle ta en dusch kanske. Vi lyckades med bedriften att glömma TV-boxen uppe i QT så det är hiskeligt tyst här hemma, bara träden som viner runt huset. Tur att jag har min kiwiman annars skulle jag nog vara lite småskraj, vi är ju som sagt lååångt ute i bushen där dom flesta sover med gevär under sängen (helt sant!).

Night Night




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar