lördag 16 april 2011

Att trappa ner...

...på amningen försöker vi med just nu. Det är inte helt lätt måste jag erkänna, särskilt då L alltid ratat ersättning - vi började därför med smakportioner redan vid 3,5 månader då endast bröstmjölk inte längre var tillräckligt. Nu är han ju stora killen (7 månader) och äter riktig mat 4 gånger om dagen, men vi ammar fortfarande en hel del. Något som jag bestämt mej att försiktigt börja trappa ner på..

Idag hittade jag en formula milk som han faktiskt drack med god aptit, utblandad med favoriten havremjölk som vi även kör på i gröt och puréer. Hoppas på att kunna ersätta en amning på eftermiddagen nu till att börja med, och även ge lite extra ersättning innan kvällsamningen så att han håller sej mätt hela natten.

Håll tummarna att det funkar! Mitt mål är att helt ha slutat amma när vi flyger till sverige, då kommer min älskling vara nästan 9 månader, garanterat fått en bra start och förhoppningsvis vara redo att släppa (sug)taget om sin mamma!


Fast släppa taget helt gör vi såklart inte hälsar Lewis


3 kommentarer:

  1. Vilken sötnos! :)

    SvaraRadera
  2. Så söt er lilla kille är. Hoppas att det går bra att trappa ner och sluta med amningen.

    SvaraRadera