fredag 22 april 2011

Good Friday

Långfredag alltså. Jag blev förvånad igår när jag insåg att det redan är påsk! En del högtider flyter nästan förbi obemärkt här borta, ja inte så att kiwis inte firar påsk. Det började dyka upp påskharar och chokladägg i affärerna säkert för över en månad sen men känns ändå inte på samma sätt som hemma i Sverige. Sen är det ju så att på en farm så existerar inte helgdagar eller lov, alla dagar ser likadana ut. Kossorna måste ju mjölkas varje dag, dom tar ju inte ledigt bara för att råkar vara en röd dag!

Tack och lov att jag hittills har sluppit att gå nära mjölkladan. Jag växte visserligen upp på landet men när jag ser C:s syster eller mamma komma in ibland med kobajs både i ansikte och hår kan jag inte annat än längta till stan.. Oj nu var jag visst brutalt ärlig men det är helt sant. Undrar vad L kommer att föredra när han blir äldre, storstan eller landet?  Blir spännande att se. Just nu nöjer han sej iallafall med att befinna sej på golvet med en hög leksaker, ovasett om vi är i Queenstown eller här ute på vischan!



Min älskade knubbis imorse

1 kommentar: