torsdag 7 april 2011

Hej Vinter


Så var vintern här. Nysnö på bergstopparna. Och som vanligt är jag inte alls redo. Dom senaste åren har jag ju gjort mitt bästa för att komma undan kylan och det har funkat hitills.. I år blir det dock mer vinter än på länge. Endast 4 små veckor kommer vi undan kylan, men jag får se till att tanka på solkontot så mycket det bara går. Eller är möjligt kanske jag ska säga, juni månad i sverige brukar väl mest regna bort om man har riktig otur?

Nog om väder. C är nere på farmen och jag och L är själva här i QT. Jag sitter i soffan och njuter av tystnaden.. Fast helt tyst är det inte, tvn är på låg volym och brasan sprakar. Men annars är det bara jag och mitt knappande på tangentbordet som hörs. Så oerhört skönt och vilsamt. Jag behöver såna här stunder då och då för att fylla på med energi. Nu tänker jag stänga igen laptopen för ikväll och lägga mej raklång i soffan under en filt och läsa nyaste Madison. Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar