fredag 15 april 2011

Från vita stränder till flugor

Hemma på farmen igen, nästan så det tar emot lite att ens skriva ordet "hemma" då jag helst inte bor här haha. Hursomhelst, vita sandstränder och 23 grader i the Mount byttes mot 12 grader och hundratals döda flugor som vi möttes av i dörren (eller på golven för att vara bokstavlig) då vi kom hem. Ett företag som sprayar insekter var nämligen här imorse för att få bukt med alla flugor som vill komma in i värmen när vintern är på intåg.. Dom lyckades ju med uppgiften rätt bra får man väl säga men fy så äckligt - jag hade bra lust att vända i dörren kan jag säga!

Flygresan hem var även den en annan femma än den smidiga resan upp, stackars L var övertrött när vi klev på och innan vi lyckats få honom att sluta gråta och somna var det både en och två svettdroppar som hunnit bryta ut i pannan på både mej och C. Sen när det var dags för landning gick planet ner väldigt snabbt och L fick ont i öronen och då var det inget som hjälpte, försökte att stoppa allt möjligt sugvänligt i munnen på honom men icke. Mitt i allt det här får vi rådet av en höggravid(!) tjej att "It's the eeeears, put something in his mouth to suck on". Som om vi inte visste det. Oh well hon menade säkert väl, men just då blev jag bara sjukt irriterad.. Det har varit en lång dag med andra ord. Avslutar med dom här härliga bilderna som jag tog igår, helt klart något att drömma sej bort till!







1 kommentar:

  1. Vilka härliga stränder. Förstår att det kan kännas tungt att komma hem om du inte trivs där. Kram från Sandra

    SvaraRadera