lördag 30 april 2011

Atumn Festival

Har varit ännu en busy dag här uppe i Queenstown. Tänkt att när jag är nere på farmen så har jag all tid i världen att blogga men inget att blogga om och här i Queenstown är det tvärtom, hur mycket som helst att blogga om men ingen tid. Oh well jag föredrar det sistnämnda även om bloggen blir lidande vissa dagar...

Imorse hade vi möte med vår "builder" som ska bygga vårt nästa hus. Om alla papper och conscent går igenom så startar vi redan nästa månad - wihoo vad spännande! Jag har med andra ord mycket att göra innan vi flyger till Sverige, allt från badrum fittings till kök ska väljas ut och prissättas.

Hann även med en sväng ut till Arrowtown där jag träffade E och lilla M för en lunch i höstsolen - mysigt men själva stan var kaos då den årliga Autumn Festival startade idag, det var knappt så att det gick att komma fram med barnvagnarna. Vi bestämde att ta en tur tillbaka en dag när det är lite lugnare så vi har en chans att titta runt i affärer och gallerier!

Väl hemma kom M över för en kaffe och sen tog jag och L en långpromenad, tyvärr missade vi solen men det var skönt ändå. Nu är jag helt slut och ska joina L i sovrummet :)

Night Night fina läsare



Höstigt värre, men i mitt huvud går vi mot sommar.. :)



Solglasögonen hade jag kunnat lämna hemma men dom åkte på av bara farten!



Vi bor på den skuggiga sidan, svårslagen utsikt och härlig morgonsol
men på eftermiddagen är det här det blir mörkt först..

1 kommentar: