onsdag 20 april 2011

Njutning

Åh slog mej precis ner i soffan med en kopp kaffe och ett par rutor mörk choklad, har varit på språng hela morgonen (L vaknade kvart i sex) och städat, lagat mat o flängt runt. Nu sover L middag och jag har äntligen möjlighet att andas några andetag i lugn och ro - ljuvligt! För att göra det hela lite bättre så var det C som nattade honom, helt utan min hjälp. Ingen amning, vaggande eller napp behövdes! C la ner honom i sin spjälsäng tillsammans med en av mina sjalar (han drar upp dom över ansiktet när han ska sova, självklart under ett vakande öga från oss :) och sen la han sej på sängen bredvid så L kunde se honom och efter en sisådär 5 minuter sov han! Svårt att förklara vilken triumf det kändes som, fast gissar att ni som är småbarnsföräldrar vet vad jag menar.

Ska strax iväg till mataffären och handla tills ikväll då vi får middagsgäster, tänkte göra en variant av kycklingpaj som jag hittade på PT-fias blogg. Såg enkelt och gott ut! Men man vet aldrig kanske ångrar jag mej i matbutiken och kör på nåt helt annat, jag gör ofta det..

Nu vaknade min lille solskenskille, jag måste ha visst ha suttit här ett bra tag. Dags att åka in till stan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar