fredag 3 juni 2011

Söders Höjder

Började min dag med en promenad runt Långholmen, sen fortsatte jag upp mot Söders höjder och Heleneborgsgatan där vi för tillfället bor. Älskar utsikten här uppe, det är det bästa med lägenheten. Jag undrar jag när vi egentligen kommer att flytta till Sverige... Just nu har jag svårt att se att det skulle ske i nån nära framtid. Vi har länge pratat om att köpa en lägenhet här för att ha en fast punkt att återvända till, det är fortfarande något jag önskar kunde bli verklighet. Är så trött på att varje gång flytta in tillfälligt på ett nytt ställe, och köra ett gäng flyttlass mellan Enköping och Sthlm innan vi kommer iordning. Men att drömma är en sak, att genomföra det och få det att funka ekonomiskt och i praktiken en annan.. Särskilt med reglerna som Sverige har att man bara får hyra ut sin bostadsrätt i ett år om ens det!

Får nog drömma vidare ett tag till...


Drömmen vore att spendera sommarhalvåret här... och resten på Nya Zeeland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar