fredag 10 september 2010

Nattsudd

Är uppe under ett av mina vanliga "uppvak"... Önskar att klockan hade varit mer men hon är bara tjugo i två och detta är tredje gången jag är uppe. Kissnödig, nästäppa, ont i ryggen, sammandragningar i magen - ja det är väl dom fyra grejerna som i huvudsaken får mej att vakna. O ibland hinner jag även bli hungrig medan jag är uppe och måste äta nåt lätt..

Vet att det sämsta jag kan göra just nu är att oroa mej men kan inte låta bli att lägga märke till att mina sammandragningar kommer allt oftare.. Tänk om förlossningen startar innan måndag, det är verkligen det sista jag vill! Samtidigt svårt att tro att det skulle ske med tanke på hur högt min mage sitter. Ligger och kippar efter luft halva nätterna pga av trycket mot bröstkorgen. Nä bebis stannar nog där han är tills på måndag får vi hoppas!

1 kommentar:

  1. Jag tror han bara förbereder sig lite.. Sammandragningar/värkar är bra att ha innan snittet, det "stressar igång" barnet lite så att han är mer redo när han kommer ut! :)

    SvaraRadera