tisdag 7 september 2010

Oväntat besked

Vår bebis ligger inte med huvudet ner (som min barnmorska hela tiden sagt) och vi har därför blivit inbokade för ett vändningsförsök imorgon på Danderyds förlossning.

Har haft blandade känslor under dagen, besvikelse över att det kanske inte blir en vanlig förlossning som jag varit inställd på men samtidigt glad att vi fick veta idag och inte ännu senare. Det är ju redan sent som det är! Vanligtsvis gör vändningar innan vecka 37 och jag är ju i 39! Var dock inte för sent att försöka meddelade läkaren.

Väldigt ovanligt att ett vändningsförsök leder till akut kejsarsnitt men risken finns, därför får jag inte äta nån fast föda efter midnatt. Det är 50% chans att vändningen lyckas, om inte så blir det förmodligen ett planerat snitt. Viktigast är ju ändå att bebis kommer ut frisk o kry, på vilket sätt visar sej!

Nu ska jag försöka sova lite... God Natt!

4 kommentarer:

  1. Hoppas att det går bra med vändningsförsöket. Blir det så att det måste bli snitt så är det iaf mycket bättre att det är planerat.Har följt din graviditet på bloggen och önskar lycka till nu när det börjar närma sig.

    SvaraRadera
  2. Oj, hoppas att allt går bra! Kram

    SvaraRadera
  3. Oh, min tjej sitter ju oxå än så länge.. Hon ska kunna ta sig runt själv iaf, om hon bara kommer på det snart :) Är det inte en häftig känsla att veta att på måndag är du mamma?
    Hur upptäcktes sätesläget?
    Stort lycka till!

    SvaraRadera
  4. Hej ! Förstår vad du menar med "misslyckande". Även om en förlossning gör ont så vill man ju ändå uppleva det, och kämpa ut barnet. Jag gjorde ju ett vändningförsök den 16 juni som slutade med att moderkakan lossna så det blev akutkejsarsnitt med en gång. Annars hade jag nog försökt föda med stjärten först, är det inte tillåtet på det sjukhuset eller du kanske inte vill föda så? Jag sa till min barnmorska nu på efterkontrollen att det känns som jag inte kämpat ut det här barnet, men du har kämpat på ett helt annat sätt ska du veta. Hoppas allt slutar bra iallafall och lycka till! / Elina

    SvaraRadera