fredag 17 september 2010

Omvälvande tider

Vet inte var jag ska börja, livet är minst sagt annorlunda här hemma.. Känner en sån villkorslös kärlek för den här lille krabaten som just nu ligger och sussar brevid mej i sängen.

Om man ska se mer till det praktiska så har vi inte fått så mycket sömn sen vi kom hem, Lewis gillar att sova på dagarna och vara uppe på nätterna! På grund av att han legat i min mage med benen upp så har han fått en Rosen skena som måste bäras dom första tre månaderna. Det gjorde såklart lite ont i mammas och pappas hjärta, men Lewis har tagit det hela med ro och verkar inte bry sej alls! Däremot har vi nu en låda full med bebiskläder, både som vi köpt och en massa fint vi fått som nu lär få ligga oanvända - dom är alldeles för små med skenan under! Bara att hoppa direkt till hans större kläder, 3 månader och uppåt är det som funkar. När han är påklädd ser han ut som en bitig liten amrikansk fotbollsspelare haha.

Idag ska vi tillbaka till Danderyd för efterkontroll - det blir vår första outing tillsammans som en liten familj sen vi kom hem i onsdags :) Nu ska jag göra som L och vila en stund innan det är dags att börja göra oss i ordning. Något som numera tar minst 2 timmar ;)

2 kommentarer:

  1. Grattsi grattis grattis! Som jag väntat :) Hoppas få läsa mer om ert liv tillsammans! Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Visst är det underbart att äntligen få ha sitt lilla mirakel hos sig? Jag kunde knappt tro det, och ibland har jag fortfarande svårt att smälta att jag faktiskt numera är mamma! :) Det är så otroligt underbart!
    Nog för att nätterna blir längre, färre sovmorgnar och att ta sig iväg någonstans kräver ett par timmars planering och förberedelser, men allting är ju sååå värt det :)
    Stort grattis igen och lycka till med allting, med er lille prins! :)

    SvaraRadera