söndag 8 maj 2011

Mothers Day!


Idag är det Mors Dag på Nya Zeeland, och jag har blivit uppvaktad därefter! Känns faktiskt lite speciellt då det är mitt första år som mamma :) Av Lewis och C fick jag ett jättesöt guldhalssmycke i form av ett hjärta som har "mum" ingraverat.. Det sitter redan runt halsen tillsammans med mitt andra favorithjärta som var en Valentines present från C för ett par år sen. Fick även en fin parfym och lotion av C:s mamma! Efter att L fått sin frukost här hemma blev jag bortskämd med frukost inne i stan när L efter lite om och men äntligen somnat i sin bilbarnstol.

Appropå bilbarnstolen så har L nog växt ur sin. Jag hade hoppats på att den skulle räcka lagom tills vi flyger till Sverige så vi hade kunnat skaffa en där istället. Jag vill nämligen att L ska sitta bakåtvänt så länge som möjligt men här på NZ är det tillåtet att ha dom framåtvända i bilen så snart dom är över 6 månader/väger mer än 9 kg. I Sverige rekommenderar man ju att barn åker bakåtvänt till 4-5 års ålder - vilken skillnad eller hur! Därmed gissar jag att det finns bra många fler bakåtvända modeller i Sverige.. Men som sagt, L:s fötter hänger utanför hans car capsule redan nu och det börjar även bli trångt för hans överkropp trots att jag plockat ur all extra vaddering! Det får bli en tur till Baby City imorgon för att kolla sortimentet, annars kanske Plunkets (NZ:s BVC) uthyrning av bilbarnstolar vore ett alternativ tills vi flyger till Sverige.

1 kommentar:

  1. Grattis till dig på din allra första Mors dag. Kram från Sandra

    SvaraRadera