fredag 6 maj 2011

Mulet Ute?

Nystädat inne! Jag lite så funkar det hos oss iallafall. För vem vill vara inne en dag när solen strålar? När det är mulet, rått och disigt däremot - jäklar vad mycket jag får gjort inomhus! Fast frågan är hur det blir med den saken idag, det är visserligen mulet men jag har varit vaken sen fem imorse då vår lille älskling inte hade lust att sova längre. Sen dess har allt varit lite uppochner, frukost och mellanmål har serverats på knasiga tider och nu sover han väl över sin lunch där han ligger i vagnen. Ja ja vissa dagar blir allt lite hipp som happ, inte mer med det.

Jag tror inte på stenhårda metoder där allt måste ske på minuten, bebisar gillar det förutsägbara, det köper jag men annars är dom ju som oss - vissa dagar hungrigare än andra och ibland tröttare/piggare än annars! Mammalivet blir så mycket enklare om man släpper på några av alla måsten och borden som vi matas med från höger och vänster :)

1 kommentar:

  1. Håller med dig, tror att vi föräldrar mår bäst av att anpassa oss efter barnets tempo. Kram från Sandra

    SvaraRadera