torsdag 12 maj 2011

Play Groups

Oj nu har det visst gått några dagar igen sen jag sist satt här och bloggade.. Men nu så! Tog med L in till Otautau imorse för att kolla läget på ett Play Centre. Jämförbart med förskola/dagis antar jag. L diggade alla leksaker men jag måste säga att jag tyckte att det var rätt smutsigt och ofräscht.. Att sen en av fröknarna saknade så gott som alla tänder och såg ut som en gammal druggie, och en annan var mager som en sticka och med en blåtira runt ögat gjorde inte första intrycket direkt bättre. En av tjejerna jag gick dit med berättade att hon själv var (mammaledig) förskolelärare och letat efter ett Play Centre i klass med detta en lång tid - hon var med andra ord mäkta imponerad! Så det betyder att detta Centre alltså var över medel..
Huh detta får mej att tvivla på standarden av NZ:s dagis! Har iof inte besökt några Play Centres uppe i Queenstown än. Jag är inte ute efter nåt ställe att lämna av L på, utan vill bara att han ska få hänga med lite andra "små" människor och leka med spännande nya leksaker - under uppsikt av sin mamma :) Gick därifrån med två insikter; vi har det nog rätt rent och fräscht hemma ändå och nr 2:  måste uppdatera den fattiga leksakssamlingen vi har så jag köpte lite färgglada endollars grejer från mataffären - L blev mer än nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar