tisdag 17 maj 2011

Tankar om livet

Fick förfrågan av en vän som jobbar som journalist om hon fick göra ett personporträtt av mej till lokaltidningen i min hemstad, och efter några dagars betänketid bestämde jag mej för att tacka ja. Därför satt jag just i en telefonintervju på Skype i över en timme och pratade om hur det kommer sej att jag hamnade just här, skillnader mellan livet på Nya Zeeland och i Sverige, vad jag ser som "hem" och vad jag saknar allra mest.

Väldigt bra och intressanta ställda frågor - det ger jag A all credd för! Sen att det är svårt och ovant att prata om sej själv och ge en rättvis bild av det liv man lever är en annan grej, men det kändes ändå som jag fick sagt vad jag önskade. Om jag kan inspirera andra unga tjejer (eller killar för den delen) att ta steget och testa livet utomlands, om än bara för ett litet tag - så är jag glad. För även om det särskilt i början var tufft, och jag många gånger var nära att ge upp, packa väskan och åka hem igen så är jag tacksam att jag stannade kvar!

För tänk vad mycket jag inte hade fått uppleva annars...



Jag och C under min första vistelse i NZ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar