fredag 25 februari 2011

Borderline on Normal

Det var vad vi fick som utlåtande angående L:s höfter efter 3 timmars(!!) väntetid på sjukhuset igår. Helt chockerande att dom låter föräldrar med små bebisar vänta så länge, jag tar tillbaka allt gott jag sagt om NZ sjukvård hittills - jag vägrar att ta med honom tillbaka till det där jädra sjukhuset. Nej nästa gång är det vi som träffar L:s doktor hemma i Sverige.

Positivt är iallafall att hans höfter har stabiliserats och det ser ut som att det kan vara en fråga om tid - ingen åtgärd behövdes ta i nuläget utan doktorn ville att vi skulle komma tillbaka om 3 månader för ytterligare en koll. Men som sagt, då är vi i Sverige så jag tänker boka en tid där istället. Trött på alla olika råd hit och dit med double nappies när det inte ens är dokumenterat om de faktiskt gör nån skillnad. Nä tacka vet jag svenska sjukhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar