tisdag 8 februari 2011

Gammal och Sliten

Är vad jag känner mej idag. Eller ja iallafall jäkligt trött och sliten. Liten vaknade flera gånger natten som var och en lång dag med två timmars körning på det känns i kroppen. Nu sitter jag iaf äntligen här i soffan och kan pusta ut en liten stund då L somnat brevid mej, hoppas han inte vaknar lika många gånger i natt.

Imorgon kl 12 är det dags för babysim, hoppas poolen är tillräckligt varm denna gång! Appropå vattentemperaturer så berättade en av mammorna att hennes lilla dotter blev överhettad i badet hemma - tydligen väldigt vanligt då bebisar har svårt att reglera sin egen kroppstemperatur. Iallfall så blev hon alldeles slapp och slutade nästan andas varpå ambulansen var tvungen att komma - hur läskigt som helst!

Själv gav jag L en traumatisk upplevelse hans första bad någonsin. Jag var livrädd att jag skulle bränna honom så jag tappade upp ett bad kallare än fisljummet. Han gallskrek stackarn och jag var övertygad att han aldrig skulle låta sej badas igen, åtminstone inte utav mej. Men jag har fått tillbaka förtroendet nu efter över 100 varma bad.. Numera plaskas det och skrattas hejvilt om kvällarna.


Trött och schleten mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar