fredag 4 februari 2011

Mums & Bubs Yoga

Åh vad skoj det var att vara tillbaka i yogasalen! Yoga Nadi har dessutom flyttat till nya fräscha lokaler med utsikt över hela Queenstown och sjön - helt underbart till skillnad från den gamla (iskalla) kyrkan vi ttidigare höll hus i!

Yogan i sej var ingen direkt workout för mej och inte heller särskilt avslappnande, men istället låg fokus på våra små bebisar som fanns med på ett hörn i nästan alla övningar. Det sjöngs en hel del engelska barnsånger då jag mest hummade med och såg ut som ett blankt frågetecken haha. Den enda jag kunde hänga med i något sånär var "Twinkle Star".

Klassen var väldigt casual och man kunde ta ett brejk närsomhelst för att amma/byta blöja/plocka upp sin bebis - hur skönt som helst! Vi höll på i en timme ungefär sen bjöds det på te och yogikakor innan vi packade ihop. Jag kommer garanterat gå igen, inte minst för L:s skull då han verkade uppskatta det - särskilt babymassagen i slutet. Hoppas även att kunna gå själv nån gång på vuxenklasserna om tillfälle ges. Nu ska jag stoppa ner plutten i vagnen och gå en sväng i solskenet!

2 kommentarer:

  1. Åh, det lät skoj! Jag har tänkt prova att yoga här hemma med lillan bredvid för att se vad hon tycker om det.
    Man längtar lagom mycket till våren av dina bilder! :) Det ser härligt ut!

    SvaraRadera
  2. Hehe, vad roligt! :)
    Eftersom jag ändå har så pass snälla besvär och dom kom alldeles efter förlossningen så hoppas jag att det kommer bli bättre eller gå tillbaka, och läkarna sa att det är inte omöjligt. Tur ändå att man fått det finaste i livet i samma sväng. Ett leende och man glömmer allt var smärta heter.
    Tack! Kram!

    SvaraRadera