torsdag 10 februari 2011

So far So good

Hittills idag har jag ätit himla bra faktiskt, höll på att falla dit på eftermiddagen då jag stod i mataffären med en päron- & valnötsmuffin som jag tyckte skulle passa himlans bra till min kaffe som väntade när jag kom hem. Men så kom jag ihåg vad jag skrivit i bloggen och slängde motvilligt tillbaka muffinsen i tidningsstället(!!) innan kassorna.

En jäkla dag utan sötsaker ska jag väl ändå klara av! Hittills har det slunkit ner både fler grönsaker och frukter än vanligt, började dagen med Pink Grapefruit, keso, nötter och lite müsli och till kaffet blev det istället ett päron och en banan! Godare än jag räknat med och så slapp jag den välkända sockerdippen efteråt utan stack ut på en långpromenad medan L sov middag i vagnen. Efter middagen klämde jag en apelsin och några fler nötter. Så - so far so good alltså, men det är ju nu det riktiga testet kommer. L har somnat för kvällen och jag är ensam hemma med glass i frysen, chokladkakor i skafferiet och brownies i kylen! Vad tror du, grejar jag att stå emot?


Grapefruit - mitt nya frukostmåste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar