fredag 18 februari 2011

Hett Tips

till alla småbarnsmammor där ute; bär inte din bebis på samma arm hela tiden! Växla så slipper du drabbas av en inflammerad rotator cuff (axelled) som jag lyckats med efter att ha släpat runt på en numera 8,6 kilos heffaklump dagarna i ända på samma sida.

Det är samma brännande smärta som jag drabbades av efter att min PT i Australien gav mej ett program med alldeles för många axelrotationer i ett och samma program (minns du Madde?).

Nu är det liniment som gäller och framförallt, försöka använda endast min vänsterarm ett tag.. Aouch.

1 kommentar:

  1. Usch, det där låter inte skönt. Hoppas att det går över om du får vila den sidan lite. Jag kommer väl ihåg det programmet vi fick av vår PT, som gav oss både överansträngningsskador. Fy vad ont det gjorde. Dom är ju så tunga nu våra små, B vägde in på 8070 igår och 68 cm lång! Galet vad dom växer, men han äter ju ett helt mål gröt på kvällen med mangopure och ett helt mål med barnmat och mangopure till efterrätt vid lunch. Så jag har kommit en bra bit på vägen mot amningsstopp, om 7v är målet att jag ska ha slutat. Ska bli så skönt! Hur har du tänkt med amningen? Hur går det för L med maten? Det är dags för en Skypedate snart tycker jag. Saknar dig vännen, kramar

    SvaraRadera