tisdag 22 februari 2011

Earthquake


Så här ser det ut utanför vårt fönster just nu, jag är otroligt tacksam att det bara är regn. Uppe i Christchurch däremot har dom haft jordbävning, och ingen liten sådan - det är överallt på nyheterna. Byggnader har rasat in, människor klämts till döds och bilar ramlat ner i stora sprickor. Och vi som just var där! Så fruktansvärt skrämmande.

Alla fasta telefonlinjer i hela Southland ligger nere och allmänheten uppmanas att smsa istället för att försöka ringa med sina mobiltelefoner då nätet är totalt överbelastat. Mina tankar går till de som befinner sej i kaoset i Christchurch.

5 kommentarer:

  1. Fy vad hemskt! Det sänds om och om igen på tv nyheterna här i Svergie också. (Faktiskt inte så vanligt att nyheter från NZ sänds, om inte när det är sånt här då, hemskt nog.)
    Det var ju nyss jordbävning förra året också... (Eller om det var mer i Dunedin, om jag inte minns fel?)Moder jord är verkligen mäktig, och vi så små, och kan inte göra så mycket. riktigt läskigt att ni nyss var där. Man kan ju inte veta när sånt kommer att ske. Hoppas att allt är bra, inga skalv i Qt? (tack för ditt mail förresten, värmde!) Kram Martina, (din trogna läsare)

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att ni alla är ok!
    Många tankar till er!
    Kramis faster Kerstin

    SvaraRadera
  3. varför ska det va så svårt att lägga en liten kommentar då....kanske tredje gången gillt nu då...mina tankar finns ofta hos er Emmma! Skönt att höra att det är bra med er alla.Kramis faster

    SvaraRadera
  4. Tack Kerstin - alla dina 3 kommentarer kom fram! Tror att det är så att jag måste godkänna dom innan de syns här, därav den lilla fördröjningen :) Är så tacksam att vi inte befann oss i Christchurch när jordbävningen skedde, helt fruktansvärt vilka följder.. Flera vänner kunde känna skalvet även här nere i Queenstown men jag befann mej i bilen så märkte inte av det. Kram!

    SvaraRadera
  5. Martina: ja jag kan bara hålla med, naturkatastrofer som dessa får en verkligen att inse hur snabbt livet kan förändras och hur små vi människor är i jämfört med naturens krafter!

    SvaraRadera