måndag 7 februari 2011

Slut som housewife

Har bakat och lagat mat hela dan - nu vägrar jag att sätta min fot i köket igen så ikväll blir det middag ute! Bara älsklingen blir klar ute på farmen och kommer hem nångång så vi kan åka..

På onsdag har vi mammaträff uppe i Queenstown och jag har lovat att ha det hemma hos oss om vädret blir dåligt. Jag tänkte bjuda på svenska kanelbullar men att få tag på kardemumma och pärlsocker på denna sidan av jorden visade sej vara svårare än jag trodde (omöjligt?), så jag satsade på chokladmuffins istället. Dom blev supergoda men mindre snygga.. Strödde på icingsugar när dom var för varma så istället för ett vitt pudertäcke har dom nu ett gult kletöverdrag. Har ingen lust att göra en ny sats men kanske är jag så illa tvungen om jag vill slippa skämmas haha.

1 kommentar:

  1. Kardemummakapslar kan ibland vara lättare att få tag på, bara att mala dem en halv evighet sen :D

    SvaraRadera