onsdag 9 februari 2011

Our Day

Babysimmet gick jättebra. L var tystare än de andra bebisarna, han tog det coolt helt enkelt. Först var jag osäker om han gillade det eller inte men halvvägs genom klassen började han sparka lite försiktigt med benen och sträcka sej efter flytande leksaker. Efter en stund fick jag både ett och två leenden, innan han blev trött och börja gnugga sej i ögonen och suga på sin lilla näve men då var det dags att gå upp så det blev bra tajming.

Måste fota stället vi var på nästa gång, helt fantastiskt fint! Undangömt högt uppe i bergen ligger alltså denna lilla resort med pool där babysimmet hålls. Bara bilturen dit är värt pengarna..

Efter babysimmet var det dags för mammafika inne i Queenstown, vi var fyra mammor som träffades i parken denna gång. Och jag vågade faktiskt bjuda på mina "misslyckade" muffins - dom blev oväntat uppskattade. Dock blev det en hel del kvar då vi inte var så många, så jag har klämt i mej två till här hemma plus en massa annat onyttigt. Hjälp jag måste få nåt stopp på det här sockerfrosseriet som jag har startat om kvällarna! 

Nä imorgon är det jag som låter bli godis, kakor o glass - I let u know how i'll go!



Efter mammagruppen tog jag en promenad längs vattnet medan L fick välbehövlig sömn i vagnen




Hann sätta mej på en bänk i solkskenet några sekunder innan L märkte att vagnen stannat,
och började skruva på sej

 

Så det vara bara att snällt resa på sej igen och förtsätta traska!


1 kommentar:

  1. Jag är också sockerberoende.. Det sägs att amningen ökar sockersuget. Vi hade dop i lördags och sedan dess har jag ätit en massa tårta, bakelser och kakor för man kan väl inte slänga det som blev över! :)

    SvaraRadera