onsdag 6 juli 2011

Mera New York

Här kommer lite fler bilder från våra dagar i New York. Eftersom jag inte hade nån möjlighet att ladda upp dom i realtid så bjuder jag på dom så här i efterhand istället!

Första bilden är tagen uppe från Observation Tower i Rockefeller Centre, rätt över gatan från vårt hotell The Jewel. Åker ni till N.Y kan jag verkligen rekommendera detta hotell, det är ett outstanding läge med nära till precis ALLT! Räddningen för oss var att dom hade både tvättmaskin och torktumlare som var gratis att använda, perfekt när ens baggage är borta och man dessutom har en liten som går igenom kläder snabbare än man hinner blinka...

Andra bilden är nere på lower manhattan där alla traders håller hus - Wall Street såklart

Tredje bilden är jag framför en fontän, ett stenkast bort går färjorna ut till Statue of Liberty. Hade varit kul att åka ut och titta på henne på nära håll men tiden var för knapp, vi hade cirka en halvtimme på oss innan vi var tvugna att återvända till hotellet för att checka ut och åka till flygplatsen.

Sista bilden är tagen i samma park. Mina två älsklingar!









1 kommentar:

  1. Det ser så härligt ut. Verkligen en stad som man måste besöka någon gång i livet. För oss får det nog vänta till Vilja blivit lite större, då kanske hon kommer ihåg något också :)

    SvaraRadera