lördag 16 juli 2011

Winter

Jag har redan tröttnat på vintern... Det var väldigt fint ett par dagar men nu är jag trött på mörkret, kylan och att inte kunna ta barnvagnen och gå ut på promenad utan att få blöta fötter! Det sistnämnda beror väl mer på mina skor än nåt annat kanske men ändå... Nä jag längtar efter vår nu!

Om bara några dagar finns det en risk att vi står utan boende här i Queenstown men jag hoppas verkligen inte att så är fallet. Vår lägenhet är i praktiken såld, vi har skrivit på kontrakt och en handpenning är lagd men dom nya ägarna bor i Kina och är nästintill omöjliga att få tag på. Den 21:a Juli är det meningen att dom ska ta över lägenheten, enligt kontraktet alltså. Dom frågade vid ett tillfälle om var möjligt att flytta fram datumet till i oktober, vi svarade att ja om ytterligare 20% läggs i handpenning. Sedan dess har vi inte hört någonting, och detta var över en månad sen.. Missförstå mej rätt, jag vill såklart att köpet ska gå igenom men det skulle vara så mycket bättre om det skedde om ett par månader när vi kommit en bit längre med husbygget. Sker det om bara 3 dagar betyder det att flyttlasset går till farmen och att vara fast där nere hela vintern är verkligen det sista jag vill. Åh jag blir galen, avskyr när jag inte har en aning om vad som händer!

Nä ska ta och rycka upp mej och hoppas på det bästa..


Så här såg det ut igår på väg ner till farmen - snöigt värre!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar