söndag 17 juli 2011

Plånbok på vift!

Idag när jag skulle skjutsa upp C till skidbackarna upptäcker jag att min plånbok är spårlöst försvunnen, med både mina och Cs konto-och kreditkort i! Vi vände upp och ner på hela lägenheten och kollade bilen både en och tre gånger innan vi tvingades inse att den inte fanns nånstans.

Jag kunde minnas att senaste gången jag haft den var i mataffären igår eftermiddag, sagt och gjort, vi styrde mot mataffären - knappast med nån större entusiasm då jag visste att chansen att det skulle finnas där var minst sagt "slim". Döm om min förvåning när jag fick syn på den i en låda bakom kassan... En vänlig själ hade hittat den i en kundvagn på parkeringen och lämnat in den hos personalen!! Jag blev så glad att jag hoppade upp och ner på stället. Killen som hittat den hade lämnat sitt namn och mobilnummer så jag skickade iväg ett sms där jag tackade sååååå mycket. Kanske hade han räknat med hittelön eller rent utav en dejt, vad vet jag men jag fick iaf ett svar tillbaka där han tackade för meddelandet och sa att han var glad att ha varit till hjälp!



I rätta händer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar