onsdag 25 november 2009

B-day worries

Fick vakna alldeles av mej själv imorse - åh så skönt! Har precis käkat frukost o sitter o sippar på en kopp te just nu. Känns som C:s födelsedag o allt som händer runtomkring den bara blir krångligare o krångligare.. Ikväll kommer M (vars ungar kissade ner vår madrass sist!) o hans tjej R o sover här igen. Dom ville först stanna 2 nätter plus söndag natt! Då fick jag lite halvt panik eftersom B o hans tjej kommer på söndag och det kommer vara fullt hus. Som tur var har jag R:s nummer så jag smsade just o förklarade hur det låg till.

Å ja just det nu blir det nog så att vi har "festen" här hemma iaf... Lite emot min vilja då jag VET hur mycket förberedningar det kommer behövas för mat och drinkar för 20-25 pers. Well it is HIS b-day. Längtar tills jag slipper bära på alla hemligheter, då kommer han förhoppningsvis förstå mina små nervösa sammanbrott här o där :)

Usch jag har ont i magen. Vet inte var jag ska börja.. Mat kan ju vara en idé - tror jag tar bilen ner till Midmarkets som är en delikatess i stan (tänk stockholms saluhallar), för att höra hur mycket dom tar för att göra plockmat åt 25 pers. Vår kyl är miniliten så leverans måste ske samma kväll. Låg i sängen igår o funderade på hur jag ska lyckas hålla öl och vin kallt o kom fram till att jag kan använda några av dom stora förvarings-plastlådor vi har i garaget o fylla dom med is!

O tårta - det måste man väl nästan ha eller vad säger ni?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar