lördag 14 november 2009

Unexpected



Idag hände något roligt! Jag var inne på Sushi-box i stan för att köpa lunch till mej o C som var hungriga som vargar efter 2,5 timmars cyklande. Började småprata lite med tjejen som jobbade där, hon frågade (i vanlig ordning) om jag haft en bra dag, om jag var ledig eller jobbade.. Jag berättade att jag varit uppe o cyklat Skyline, då sa hon att hon kände igen mej från cykel-kvällen i onsdags! Sen frågade hon varifrån jag kom varpå jag svarade Sverige o då säger hon "det gör jag med". Verkligen oväntat då hon inte hade den minsta svenska accent. Något som senare förklarades med att hon bott utanför Sverige i över åtta år.. Hennes kille kom från Australien där dom först bott i ett par år innan dom flyttade till NZ. Vi sa hur vi båda önskar att vi kommer ta med våra pojkvänner till Sverige en dag, men att det såklart kommer att bli svårare för dem språkmässigt än vad det är för oss att bo här. Verkade som en jättetrevlig tjej, jag hoppas att vi ses igen!

PS. Känns jätteknäppt när man inser att man står o pratar engelska med en annan svensk, fast ännu knäppare att man sen inte hittar dom rätta svenska orden utan det blir nån slags knagglig svengelska båda emellan haha..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar