torsdag 26 november 2009

Kvinnligt vs Manligt

Ibland önskar jag att kvinnor och män inte tänkte så förbaskat olika. Ibland känns det lönlöst att ens försöka förklara då man vet att dom ändå inte fattar... Så tröttsamt.

Kom just in från en promenad hem från Frankton där C släppte av mej. I vanliga fall tar det mej inte mer än 40 minuter hem men just idag dröjde det nog en timme. Kunde liksom inte få benen att gå snabbare utan jag vandrade på i pensionärstakt utan att veta varför. Har lite dåligt samvete över att jag gav en stackars turist en onödigt lång vägbeskrivning på vägen hem. Hon frågade på knacklig engelska var den närmsta vägen upp till Frankton Road var o då hon redan var på väg i en riktning så sa jag att den närmsta avfarten var cirka 15-20 minuter bort. Alldeles riktigt visserligen men var jag inte tänkte på var att cirka 50 meter bakom henne fanns ju en annan väg upp. Där jag själv knallade upp..



Tänk vad mycket man lägger märke till när man går sakta - som färgglada blommor tex!


Hemma igen efter 60 långa minuter! Brallorna kommer från Nike o inköptes när jag var 18-19, hittade dom i en låda på vinden när jag var hem sist. Snacka om väl spenderade pengar!

2 kommentarer:

  1. My compliments for your blog and pictures included,I encourage you to photoblog,

    http://photosphera01.spaces.live.com

    Even week another photo album

    You are very beautiful girl,a kiss you,greetings from Italy,

    Marlow

    SvaraRadera
  2. Hej sötnos!

    Förstår att det är jobbigt att gå runt och ljuga lite smått för att hålla C´s födelsedagspresent hemlig. Men snart är det ju över, vilken dag är det han fyller?
    Måste ännu en gång säga att du är jättefin med lugg, passar dig alldeles utmärkt.
    Jag jobbade på Arlanda igår när Nina och Ryan åkte till Australien, så jag mötte upp dom för en kram och ett kort snack. Måste säga att jag är såååå avundsjuk på er som får åka tillbaka till kusten nu, önskar att jag också hade tid att åka nu! Vi får ta en telefondate snart, känns som om det var alldeles för längesen sist nu.

    Saknar dig som alltid!

    Stor Kram

    SvaraRadera