måndag 3 januari 2011

Äntligen!

Har fått upp lite gardiner här i huset nere på farmen och jag kunde med andra ord äntligen göra mej av med dom hemska yllefiltarna vi haft hängandes i sovrummet fram tills nu! Vi har fortfarande en massa kvar att göra; som att måla båda trapp-entréerna, spika upp ordentliga golvlister, köpa nya lampskärmar till alla rum och skruva fast dörrhantag. Men det är grejer som man kan ta lite vart eftersom..

Fast den där sista finputsen är ju också det som irriterande nog kan dröja all evighet om man inte inte bestämmer sej för att få det gjort! Men jag ska njuta av mina gardiner ett liiitet tag innan jag börjar nästa projekt :)

På bebisfronten händer det nya grejer hela tiden! L har blivit helt stadig i nacken nu och sitter upprätt i soffan som en liten man  och tittar sej omkring haha. Den ökade styrkan märks även när han ligger på magen, han tycker inte att det är fullt lika hemskt nu när han kan lyfta överkroppen och se sej omkring :) Mätte den lille krabaten igår och han har hunnit bli hela 68 cm lång! Inte undra på att jag få dra och slita i hans bodysar för att göra dom långa nog - dags för lite nytt till minigarderoben snart.

Efter mkt velande fram och tillbaka har jag nu börjat med lite Farex på kvällarna. Det är en sk "Rice Cereal", det ser ut som vattning mannagrynsgröt typ och består av huvudsakligen av mjöl och vitaminer och som sägs ge babyn vad den behöver när det gäller nyttiga fetter, kolhydrater och protein. L älskar det! Har bara vågat ge några teskedar än så länge då jag inte vill att han ska få ont i magen, men så småningom tänker jag börja smaksätta med lite avocado och banan. Det är helt uppenbart att han behöver mer än bara bröstmjölk nu och efter att ha provat lite ersättning vilket han inte gillade alls (smakade själv och jag förstår varför!) bestämde jag mej för att börja med gröt redan nu. Inget är värre än en hungrig bebis!



Annan bebis, samma gröt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar