onsdag 5 januari 2011

Middag för Två

En riktig festmåltid med potatisgratäng som fanns kvar i frysen sen nyårsafton,
ugnsgrillad kycklingfilé och en god sallad!


Ja för mej och Lewis alltså. Är uppe i QT alldeles själva, bara jag och min lille älskling. Sån lyx att åka upp hit en dag tidigare och bara göra vad jag vill. Lite egentid som jag inser nu hur mycket jag saknat! Fast ensamt är det knappast, har ju min lille plutt :) På senaste tiden har jag stressat alldeles för mycket, sovit för lite och kört på i ett onödigt högt tempo för att "hinna klart" allt. Usch, jag avskyr när det blir så - mår dåligt både på utsidan och insidan. Men idag så landade jag äntligen, för att använda ett av min mammas favorituttryck. L verkar också känna av att mamma är avslappnad, utvilad och lugn (minns inte senast när jag var allt det) och kan ge honom min fulla uppmärksamhet då jag bestämt att inga måsten finns ikväll.

Han har varit så glad och förnöjsam sen vi hit kom och nu på kvällen var det hur lätt som helst att natta honom. I natt får han sova på pappas kudde.. Vi har fortfarande inte skruvat ihop spjälsängen här i QT! Det får bli ett jobb för C när han kommer imorrn eftermiddag.

Nu ska jag sjunka ännu lite djupare i soffan och läsa mitt nya Madison magazine :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar