lördag 1 januari 2011

New Years Day

Och jag är hur pigg som helst, inte ett uns av av baksmälla som säkert många andra känner av idag - känns sjukt bra! Saknar faktiskt inte alkohol ett dugg, det är något jag lätt skulle klara mej utan även efter amningen. Visst, ett glas vin med tjejkompisarna och en god middag skulle jag väl inte tacka nej till, men annars nej - blöta utekvällar känns som ett annat liv.

Är nere på farmen igen och ska jag vara helt ärlig så vaknade jag med dåligt humör imorse just för att jag visste att vi var tvugna att åka tillbaka hit igen. Betedde mej lite som en sur barnunge ett tag innan jag skärpte till mej.. Vet ju att det är för vårt eget bästa vi spenderar tid här. Det är här pengarna tjänas just nu så jag får helt enkelt "suck it up" och njuta desto mer när vi är i Queenstown. Men ja isolerat är det verkligen och dagarna känns stundtals väldigt låånga. Hade aldrig grejat det om jag inte haft lille L som garanterat fyller upp min (all haha) tid.

Nu kallar plutten - dags för kvällsbad!

1 kommentar:

  1. Det är lite konstigt att föreskrifter vid graviditet/amning kan skilja en hel del mellan länderna. I SE är det ju OK att dricka alkohol när man ammar, självklart inte bli full för då påverkas beteendet, men mjölken påverkas inte så att det kan märkas av bebisen. Jag dricker ibland rödvin till maten och så och saknade just det när jag var gravid (för då är det nolltolerans som gäller!).

    SvaraRadera