lördag 22 januari 2011

Ny fas?

L har börjat vakna på nätterna igen för amningen, först hoppades jag på att det bara var tillfälligt iochmed vaccinationen men nu kan jag nog inte skylla på det längre. Han har sovit från halv tiotiden till sex halv sju på morgonen i flera månader, nu vaknar han ofta till vid midnatt eller runt halv fyra, och ibland bådeoch.

Jag ammar och byter blöja, sen ligger L och snackar en stund (högljutt och glatt - låter så sjukt sött att jag inte kan låta bli att skratta även om jag endast är halvt vaken). Undrar om det är nån ny fas kanske? Fast mer troligt, magsäcken har väl vuxit och han behöver mer mat.. Han får redan fast föda två gånger om dan och mer än så tycker jag är lite väl, han är ju ändå bara 4 månader.

Nu är det dags för mej att äta frkost - magen kurrar!

1 kommentar:

  1. Kan han vara på väg in i kinkperioden innan nästa utvecklingssprång kanske? http://www.barnsidan.se/cldoc/69.htm

    SvaraRadera