tisdag 18 januari 2011

Bra tajmat

Lyckades få in nära en timmes powerwalk medan L sov i vagnen, och nu ÖS-regnar det ute medan jag sitter här nyduschad med en skål keso, yoghurt, nötter och äpple :) Det blev en promenad längs landsvägen idag medan jag bad en stilla bön att vi skulle slippa möta många långtradare innan vi kunde svänga av på en mindre trafikerad väg, det funkade för vi blev endast omkörda av en lastbil - pju...

Imorgon är det dags för L:s andra omgång av vaccinering. Jag mår illa bara jag tänker på det. Är tvungen att åka själv denna gång då C inte kan lämna farmen, fast det gör inte så mycket skillnad. Lika hemskt med som utan honom, och jag tror faktiskt att vi bara skulle stressa upp varann istället för det omvända.. Eller, äh jag vet inte. Skulle kanske vara bäst med sällskap ändå men nu går ju inte det.

Önskar för första gången att jag var den som kunde stanna kvar på farmen medan C åkte till QT! Älskade L har varit så sprudlande glad på sista tiden och gjort framsteg varje dag, och jag är rädd att sprutorna ska förstöra det. Sist var han inte sej själv på nästan en vecka.. men så blev han ju sjuk också. Hoppas för guds skull att han inte gallskriker i panik, sätter i halsen och slutar andas imorgon, jag pallar inte det igen.

Oj det här inlägget började väldigt positivt och slutade rätt trist märker jag nu.. Ska gå o göra en kopp te, leka lite med min plutt och försöka tänka på annat än hemska sprutor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar