tisdag 30 mars 2010

Operation Svensk Avslutad

Ja för idag iallafall. Intervjun blev lång precis som väntat, men absolut inte svår, läskig eller obekväm som jag var lite orolig för. Kvinnan vi pratade med hette Tinni och var från Gnesta utanför Strängnäs och hade bott i NZ i över 15 år - hon var jättetrevlig o vi kände oss nästan som gamla bekanta by the time vi sa hejdå!

Först fick vi gå igenom o visa henne våra papper o foton vi hade med oss, tog drygt en timme ungefär sen fick jag gå ut och hon intervjuade först Cameron i en timme och sen mej ytterligare 40 minuter. Vi fick bl.a frågan om vi varit sambo tidigare, under hur lång tid och när det tog slut - det var väl den enda trickfrågan o jag blev lite ställd först när hon frågade mej om Camerons ex flickvän! "Frågade du inte Cameron om henne?" sa jag förvånat och då småskrattade Tinni lite o jag förstod att hon hade frågat Camerom precis samma sak om mej. Gick hursomhelst bra och vi jämförde svaren på vägen hem och dom stämde :)

Bilder från idag

Cameron utanför Wellingtons Parlament med dagens jeansfynd från y.d!

Beehive "bikupan" där alla parlamentgubbar sitter o bråkar som C uttryckte det

"Let's take a photo of a future swede" sa jag och Cameron blev genast så här excited!

Framme vid svenska general konsulatet! Våning sju åkte vi till :)

Kände mej nästan som hemma direkt ;)

Nu tjatar C på mej att jag ska sluta blogga o göra mej i ordning så vi kan gå o käka middag nån gång - ska väl lyssna för en gångs skull :) O ja just det, har hunnit med en del shopping idag oxå - fick med mej en jättefin omlott-cardigan hem med svart läder skärp från Portmans, plus ett gäng snygga tights o linnen från SUPRÉ. Är supernöjd men nu är det shoppingstopp på mej tills jag åker till Sverige!
Kan ju alltid försöka iallafall...

Hej hopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar