torsdag 18 mars 2010

Shopping!

Idag var jag och C's mamma inne i stan o uträttade massa ärenden och jag fick med mej en härlig uppdatering av garderoben hem :) Blev några snygga toppar, ett par stycken thights och ett par svarta mocca stövlar - är så nöjd!

Gillar att shoppa i butiker där man får mycket för slantarna - hellre det än ett plagg för tusen spänn som man har ångest för om man verkligen kommer använda tillräckligt mycket. Självklart kan det vara värt att lägga lite extra på ett par kvalitets-stövlar eller en vinterkappa som man vet ska hänga med ett tag men jag gillar att förnya mej ofta så kör oftast på budgetvarianten :)

Om två veckor ska jag och älskling flyga upp till Wellington, NZ:s huvudstad, och gå på intervju och se om Cameron blir godkänd som svensk haha. Med andra ord om han kan få uppehållstillstånd i Sverige! Så vi har ett gäng papper som ska samlas ihop som bevis på vårt förhållande - något som jag redan har lite ont i magen över. Får flashbacks till alla vändor vi gick igenom när det gällde mitt NZ Residency.. tog på krafterna om man säger så. Fast som tur är(?) så krävs inte lika många dokument när man ansöker om ett svenskt uppehållstillstånd, är både billigare (om man bortser från flygbiljetterna till Wellington som gick på 1000 dollar...) o verkar en aning enklare. Hoppas att jag har rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar