fredag 12 mars 2010

Summer is over..

Idag kom hösten hit! Temperaturen droppade typ 10 grader på bara en dag och plötsligt är det kallt, blåsigt o regnigt o man måste ha både jacka och långa byxor på sej när man går ut. Satte på mej min vinterkofta imorse för första gången sen förra året o nu sitter jag här i raggsockor, inlindad i en filt framför brasan. Faktiskt lite mysigt :) Får lust att åka in o shoppa lite nya snygga höst och vinterkläder då förra årets garderob känns rätt trist, noppig o ful haha.

Vi kom hem till Queenstown igårkväll varpå vi åkte direkt till Thai Frankton o käkade middag o sen hyrde med oss en film hem - såå himla skönt att vara hemma igen! Klockan nio på kvällen fick jag ett galet infall o bestämde mej för att jag ville ha nybakade scones, tror att det var en släng av hemlängtan då mamma alltid brukade baka scones när vi skulle ha d lite mysigt. Sagt o gjort jag hade bestämt mej, så C:s ovilliga klagomål om att det var alldeles för sent att åka iväg till affärn (jag behövde marmelad, ost och smör!) gick inte hem - så tillslut gav han upp o åkte iväg med mej. När jag sedan serverade nybakade varma scones och te vid halv tio såg han rätt nöjd ut :)

Ska käka några till frukost nu! Shit ni skulle se hur det regnar.. stackars dom som måste vara ute just nu - det är verkligen STORM utanför fönstrena.

Ser inte så hemskt ut på bild men det ösregnar och viner runt husknutarna!

Jag och raggisarna har det bra  framför brasan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar