måndag 16 augusti 2010

1 månad kvar..

Ja eller imorgon för att vara helt exakt. 4 veckor (mer eller mindre) tills jag blir mamma, tills vi blir föräldrar. Känns väldigt overkligt och lite svårt att ta in, samtidigt som jag verkligen är redo att bli av med den här magen! Den orsakar mest besvär tycker jag ;) Ryggont, ingen nattsömn, sammandragningar och jag vet inte allt.

Sova lär jag ju inte få göra sen heller på ett tag men jag längtar efter bebis är ute och jag är ensam i min kropp. Märklig känsla att man går och bär på ett litet liv inuti sej.. Häftigt hur det faktiskt funkar, men som sagt - allra häftigast kommer det att vara att möta den lille! Allt börjar kännas annorlunda nu, magen är väldigt mycket hårdare och jag känner av förvärkar titt som tätt. Ett tecken på att förlossningen närmar sej antar jag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar