onsdag 4 augusti 2010

Jag saknar en karl i huset!

Eller en att ha med mej rättare sagt. Tur att C snart är här - bara 17 dagar kvar! Extra hjälplös känner jag mej när det gäller tunga grejer som ska lyftas eller flyttas och jag är själv. Som idag på Babyland där jag köpte bilbarnstol, var en del trixande innan jag lyckades få den genom kön (med alla par som gav mej medlidande blickar, men utan att erbjuda hjälp!) och sen ut till bilen.

Fanns ingen till hands i personalen som kunde hjälpa till meddelade tjejen i kassan men en vagn kunde jag få låna. Det var ju bra, värre när jag kom hem till lägenheten utan kundvagn..


Nu står iallafall schabraket precis innanför dörren och jag tänker inte flytta det en millimeter till idag. I påsen ligger spjälskydd, kuddar till spjälsäng och vagn och ett överdragslakan plus lite amningsgrejor, hade inte en aning vad jag skulle välja så tog bara första bästa flaska som såg lämplig ut. Haffade även åt mej ett par uppsamlingskoppar för det har M sagt att det ska va bra att ha. Snacka om att man är grön på det här...

2 kommentarer:

  1. far ja fraga varför du handlar sa mycket mytt? har nı tankt stanna langre an 3 manader med bebben? :)//nadıa

    SvaraRadera
  2. Nej bara till årsskiftet, men behöver ju ändå grejerna från första stund. Vagn och bilbarnsstol hänger med tillbaks till NZ, spjälsängen får stanna hos mamma tills nästa gång vi kommer :)

    SvaraRadera