torsdag 12 augusti 2010

Ny favorit!

Min favorittidning numera är Mama - en härlig blandning av mode, hälsa och mamma/gravid relaterade ämnen. Köpte den på vägen hem från barnmorskan, besöket gick förresten jättebra - alla värden såg fina ut och vi pratade lite om alternativ smärtlindring inför förlossningen. Min barnmorska rekommenderade akupunktur en gång i veckan cirka 4 veckor innan förlossningen för att liksom fylla på dom egna endrorfinerna och på så sätt förbereda sej inför vad som ska komma. Tydligen minskar även risken för att gå över tiden samtidigt som man ofta klarar sej med mindre smärtlindring när det väl är dags.

Låter ju positivt men jag är ändå lite tveksam, kostar liksom 500 kr per gång! Bokade även en ny tid den 23:e som C kommer att kunna närvara vid - jippie :)

Nä nu ska jag fortsätta steka köttfärs och sen läsa Mama!


Jag måste verkligen klippa mej snart, för sen lär det ju dröja 6 månader
innan man ser skymten av en hårsalong!

Kvällens underhållning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar