lördag 8 december 2012

1st Birthday Party

Idag var vi på G:s ettårskalas som hölls ute i en park i Arrowtown. En toppeneftermiddag om det inte vore för att L ramlade och slog upp läppen och började blöda näsblod, i en rutschkana av alla ställen! Han är jättevan med att åka själv i rutshckanor, och gör det hela tiden men just den här var väldigt kort och brant och när han tog sats för att åka ner första gången så föll han framåt - rätt på ansiktet! 

Fy, det var verkligen otäckt. Stackars L skrek så jag tror att hela partyt avstannade för några minuter. Som tur var slutade det blöda efter en kort stund, det mesta hamnade nog faktiskt på min vita t-shirt... (Note to self: bär inte vita kläder när du har småbarn!). Han fick sej en ordentlig fläskläpp men min lille hjälte ruskade snart av sej fallet och sen lektes det hejvilt resten av kalaset. 

Klockan har inte ens slagit nio här och det är lördagskväll men jag är så trött att ögonen snart går i kors.. Sängen känns väldigt lockande, men håller nog ut en halvtimme till. Lagom länge för en kopp té och några sidor i min bok...



En ledsen L i mitt knä efter rutschkane-incidenten.. Att spela några spel på mammas iPhone hjälpte för att glömma det onda.



Dags för tårta!



Söta lille G väntade tålmodigt på sin bit...



Och vid det här laget var L glad igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar