tisdag 11 december 2012

Smiley Belt

Jag har införskaffat något som heter Smiley Belt för min onda rygg, och det verkar faktiskt göra skillnad! Stor sådan dessutom. Det ser ut ungefär som ett njurbälte som man har när man styrketränar, fast i mjukare material och det ger stöd framförallt för korsryggen och höfterna där man lätt blir trött som gravid, men även för den växande magen. 

Jag hämtade ut det från en sjukgymnast i fredags men har inte använt det ordentligt förrän idag, då jag inbillat mej att jag inte behöver det ännu. Men det gör jag bevisligen. Igår när jag gick min promenad kände jag mej verkligen gravid och var tvungen att dra ner ordentligt på takten och tom sätta mej ner på en bänk halvvägs för att känningar gjorde sej påminda både i rygg och mage.

Idag däremot så kunde jag hålla mitt vanliga powerwalk-tempo (nåja, på plant underlag iaf) och jag behövde inte stanna en enda gång trots trappor och branta backar. Visst kan det ha berott en del på dagsformen också, att jag var tröttare i ryggen igår efter att ha rensat ur garderober och ton av pappersskräp från vårt kontor - men bältet känns ändå att det faktiskt gör skillnad! 

Vet ännu inte om det hjälper när man sitter ner långa stunder, men jag hoppas det. Får testa under bilresan från Auckland till New Plymouth vid jul. Enda minuset är materialet, det är ett sånt där hemskt våtdräktstyg som luktar skunk innan man ens använt det. Lägg på lite svett på det... fy! Blir till att handtvätta det ofta :)















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar