måndag 3 december 2012

Inte så första adventigt...

Medans jag läst om hur diverse bloggare har julpyntat hemma till tusen, bakat lussebullar, tänt adventsstjärnor och ljustakar och öppnat första luckan i adventskalendern så har vi... hängt i lekparken, druckit smoothie på uteservering, gått klädda i shorts och jag har shoppat sommarklänningar (visserligen till jul men ändå) i 25 grader och sol. Inte så första adventigt med andra ord.

Jag känner mej helt kluven i det här med julfirandet i år, ena delen av mej vill gå all in och pynta och baka o ha mej medan den andra delen känner att julgranen lika gärna kan ligga kvar i förrådet tills snön kommer. Lite så. Men jag får tänka på L, det är klartt att vi ska ha lite juligt hemma! Trots sommarväder ute :) Det får bli veckans projekt! Julgranen SKA upp och de första klapparna shoppas plus att jag även vill baka lite julgodis/saffransbullar en dag. Nu tog jag i lite känner jag, men 2 av 3 är okej!

Vi har varit ute och sprungit på stan hela dagen och jag är helt slut nu, ska passa på när L:s farföräldrar är här och stänga dörren om mej och vila en stund. Verkligen inte varje dag jag har den lyxen! Måste bara ringa min barnmorska först... jag missade nämligen min appointment med henne i morse. Trodde inte att besöket var förrän nästa vecka, kan inte förstå att det redan gått en månad sen sist - galet!

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!

    Förstår att du inte har någon julkänsla alls i värmen. Här hemma är det ganska mycket snö och just nu -14 grader ute, brrr, men julkänsla har man iaf. Har faktiskt fixat både adventskalender med småpaket till B (med hjälp av mormor och gammelmormor iofs), adventsljusstake, stjärnor och kulor i fönsterna, liten julgran till B med musse pigg-dekoration, bakat lussebullar och pepparkakor samt ett pepparkakshus!!! Alltså det här är ju inte normalt för att vara mig (som du vet :-)) men det är nog en kombo av vädret ute, att man har en 2-åring som börjar tycka sånt här är kul och att man är gravid och inte riktigt sig själv....
    Och jag har fixat klart alla julklappar till B redan nu, jag som brukar panikshoppa 2 dgr innan jul i vanliga fall. Sen köper inte vi julklappar till några andra så det problemet har jag inte det här året. :-)

    Blev en lång kommentar det här, men hoppas att ni har haft en fin dag.

    Skicka ett inbox till mig på FB när svärisarna har åkt hem och du har tid med en skypedate.

    Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej gumman! Åh så mysigt det låter!! Det är ju verkligen en annan grej nu när våra killar hunnit fylla två, det är ju medvetna och glädjs på ett helt annat sätt -vilket gör det roligare att fixa lite extra :) Fast i din liga hamnar jag nog inte, imponerad är jag dock! Men jag har faktiskt fått upp julgranen här hemma nu och L är så fascinerad av den och springer fram och ooooh:ar medan han pekar på julpyntet flera gånger om dan haha

      Radera